|
Plan pracy koła ekologicznego w PSP w Wąsoszu
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1850 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Przedstawiam plan pracy koła ekologicznego w publicznej szkole podstawowej w Wąsoczu, który opracowałam na podstawie własnego programu "Edukacja ekologiczna dla II etapu kształcenia"
PLAN REALIZACJI ZAGADNIEŃ OKREŚLONYCH W PROGRAMIE ŚCIEŻKI EDUKACYJNEJ – „EDUKACJA EKOLOGICZNA DLA II ETAPU KSZTAŁCENIA PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOW3J IM. BOLESŁAWA CHROBREGO W WĄSOSZU” NA ZAJĘCIACH KÓLKA EKOLOGICZNEGO W ROKU SZKOLNYM 2005 / 2006 UWAGA! Zagadnienia ekologiczno – przyrodnicze realizowane są:
- W klasach VI b (pierwsze półrocze) i VI a (drugie półrocze) – 1 godzina tygodniowo w ramach zajęć pozalekcyjnych obowiązkowych przewidzianych w planie nauczania.
- Dla uczniów klas V i VI zainteresowanych tymi zagadnieniami – 1 godzina zegarowa tygodniowo w ramach zajęć pozalekcyjnych nadobowiązkowych.
A ZAJĘCIA OBOWIĄZKOWE
TREŚĆI PROGRAMOWE
|
TEMATYKA ZAJĘĆ
|
LICZBA GODZIN
|
UWAGI
|
WPŁYW CODZIENNYCH CZYNNOŚCI I ZACHOWAŃ W DOMU, SZKOLE, MIEJSCU ZABAWY, I PRACY NA STAN ŚRODOWISKA NATURALNEGO
|
- Porządkowanie klasopracowni przyrodniczej.
- Porządkowanie ogródka przyrodniczego.
- W jaki sposób hałas prowadzi do uszkodzenia narządu słuchu?
- Badamy wpływ detergentów i zasolenia na środowisko naturalne
- W jaki sposób możemy oszczędzać wodę i energię elektryczną?
- Co możemy zrobić, aby nasze środowisko było czyściejsze, ładniejsze i zdrowsze?
|
1 2 1 1 1 2
|
|
STYLE ŻYCIA I ICH ZWIĄZEK Z WYCZERPYWANIEM SIĘ ZASOBÓW NATURALNYCH
|
- Poznajemy proces uzdatniania wody i oczyszczanie ścieków.
- Odnawialne i nieodnawialne źródła energii. Działanie elektrowni i elektrociepłowni.
|
1 2
|
|
PRZYKŁADY MIEJSC W NAJBLIŻSZYM OTOCZENIU, W KTÓRYM OBSERWUJE SIĘ KORZYSTNE I NIEKORZYSTNE ZMIANY ZACHODZĄCE W ŚRODOWISKU PRZYRODNICZYM
|
- Korzystne i niekorzystne działanie człowieka w najbliższym środowisku – ocena.
- Wpływ urbanizacji na stan wody, gleby, powietrza – kwaśne deszcze, smog, zakwity wody.
|
2 1
|
|
DEGRADACJA ŚRODOWISKA – PRZYCZYNY, WPŁYW NA ZDROWIE CZŁOWIEKA ORAZ ZWIĄZEK Z FORMAMI DZIAŁALNOŚCI LUDZI
|
- Katastrofy ekologiczne spowodowane działalnością człowieka – dziura ozonowa, efekt cieplarniany, jałowa gleba.
|
1
|
|
OBSZARY CHRONIONE ORAZ ICH ZNACZENIE W ZACHOWANIU RÓŻNORODNOŚCI BIOLOGICZNEJ; ZASADY ZACHOWANIA SIĘ NA NICH
|
- Formy ochrony przyrody.
- Poznajemy obszary chronione w Polsce.
- Wycieczka na „łono natury”.
|
1 2 1
|
| B ZAJĘCIA NADOBOWIĄZKOWE
- Obchody „Święta Drzewa” – współpraca z Nadleśnictwem Góra Śląska:
a) zorganizowanie apelu okolicznościowego z udziałem członków kółka przyrodniczego klas młodszych, b) sadzenie drzewek i krzewów na terenie szkolnym i alei Niepodległości, c) opieka nad sadzonkami, d) wycieczka do lasu i hodowli dzikich zwierząt, e) aktywne włączenie się do zbiórki żołędzi (karma dla dzikich zwierząt), f) pogadanka na temat znaczenia i ochrony lasów.
- Oznaczenie drzew i krzewów na terenie przyszkolnym.
- Ocena zaśmiecenia terenu wokół szkoły, klasach i korytarzach.
- Aktywne włączenie się do zbiórki śmieci z okazji „Sprzątania Świata”.
- Wycieczka na wysypisko śmieci z udziałem przedstawiciela UM Wąsosza odpowiedzialnego za stan środowiska.
- Wycieczka do oczyszczalni ścieków.
- Planowanie i określenie potrzeb gospodarstwa domowego – wycieczka do sklepów różnej branży.
- Zorganizowanie zbiórki surowców wtórnych (włączenie do akcji całej społeczności szkolnej).
- Przygotowanie do powiatowych konkursów przyrodniczych – „Przyroda w obiektywie”, „Wyżynne parki narodowe w Polsce”:
a) wykorzystanie Internetu, przeźroczy, filmów i albumów, b) wykonanie albumów na temat wybranych parków narodowych, c) udział uczniów w w/w konkursach.
- Poznanie ekologicznych znaków i symboli graficznych.
- Zorganizowanie i udział w konkursie ekologicznym.
- Wnioskowanie o wpisanie dębu do rejestru pomników przyrody – współpraca z UM Wąsosza:
a) udział w sesji Rady Miejskiej Wąsosza – wręczenie podziękowań za poparcie wniosku (projektu), b) zorganizowanie konkursu na nadanie imienia drzewu, c) zorganizowanie i aktywny udział w uroczystości nadania imienia (z okazji „Dnia Ziemi”) z udziałem władz lokalnych, d) poznanie pomników przyrody znajdujących się na terenie Gminy Wąsosz.
- Przygotowanie odezwy do mieszkańców z okazji „Dnia Ziemi” – Ochrona środowiska zaczyna się od nas samych.
- Wykonywanie okolicznościowych plakatów i gazetek.
Opracowanie: E. Kondratowicz (opiekunka SKE) |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|